تاب آوری شناختی رفتاری کودکان ( کتاب کار)

0

تاب آوری شناختی رفتاری کودکان کتاب کاری برای تقویت تاب آوری کودکان است این کتاب برای کودکان فعالیت‌های جذابی را ارائه می‌دهد که مبتنی بر درمان شناختی رفتاری مبتنی بر شواهد (CBT) و روان‌شناسی مثبت است.

این کتاب کار به کودک شما کمک می کند تا ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد انعطاف پذیری و تاب آوری در مواجهه با استرس را کشف کنند تا عملکردی بهتر از پیش داشته باشند

کتاب کار تاب آوری شناختی رفتاری کودکان برای کودکان یک منبع کاملا کاربردی و جذاب است که برای کمک به کودکان 7 تا 12 ساله طراحی شده است.
تمرینات این کتاب به ایجاد تاب آوری کودکان و سرسختی روانشناسی کودکان کمک میکند.
کتاب کار تاب آوری شناختی رفتاری کودکان توسط روانشناس بالینی کارن باروخ-فلدمن و ربکا کومیزیو نوشته شده است.
کتاب تاب آوری شناختی رفتاری کودکان فعالیت های سرگرم کننده ای را ارائه می دهد که مبتنی بر رفتار درمانی شناختی (CBT) و روانشناسی مثبت است.
از مهمترین ویژگی هایی این کتاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– ارایه تمرینات و تکنیک های عملی برای کمک به بچه ها در مدیریت احساسات ، مقابله با استرس و رشد در سختی ها.
– این کتاب فعالیت هایی که به کودکان می آموزد که با احساسات خود “دوست شوند”و بر جنبه های مثبت زندگی تمرکز کنند.
– کتاب تاب آوری شناختی رفتاری کودکان تکالیف و تمریناتی در مورد اینکه چگونه کمک به دیگران می تواند عزت نفس را تقویت کند و از احساسات منفی مانند غم و اندوه، ترس و خشم فراتر رود.
– محتوی آموزشی این کتاب نگرش و رویکردی مبتنی بر نقاط قوت است که خوش بینی، تاب آوری ، شفقت به خود و مراقبت از خویشتن را تقویت میکند.
-کتاب تاب آوری شناختی رفتاری کودکان با لحنی گرم، مهربانانه و جذاب، تصاویر و استعاره های مناسب سن مخاطب ارایه میکند که د رنوع خود جالب توجه است .

در این دوران چالش برانگیز، کودکان و نوجوانان بیش از هر زمان دیگری به منابعی برای ارتقا سلامت و بهداشت روان نیاز دارند.

این کتاب تاکنون بیش از از 1.6 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است و به این ترتیب به یکی از بهترین کتابهای توصیه شده برای مشاوران و روانشناسان است.

این کتاب توسط دکتر کارن باروک فلدمن متخصص روانشاسی مدرسه و خانم ربکا کومیزیو که البته ایشان هم دانش آموخته روانشناسی مدرسه است نوشته و به رشته تحریر در آمده است. اولین کتاب دکتر کارن باروک قلدمن در سال 2015 و کتاب تاب آوری شناختی رفتاری ایشان که آخرین اثر وی نیز هست در سال 2022 منتشر شده است.این کتاب را انتشارات ورجاوند با ترجمه محمدرضا مقدسی و سارا هیات منتشر کرده است.

 

 

کتاب کار تاب آوری چیست ؟

کتاب کار تاب‌آوری یک راهنمای خودیار است که تمرین‌ها و مهارت‌های عملی را برای پرورش تاب‌آوری ارائه می‌دهد.

هر کتاب کاری معمولا رویکردهای خاصی را اغلب منبعث از روانشناسی مثبت، رفتار درمانی شناختی (CBT) و ذهن آگاهی را ترکیب می کند تا به افراد کمک کند استرس را مدیریت کنند، احساسات را تنظیم کنند و بهزیستی کلی را بهبود بخشند.

کتاب کار تاب آوری معمولاً شامل:

– مقدمه ای بر تاب آوری و اهمیت آن برای سلامت روان
– ابزارهای خودارزیابی برای تعیین پروفایل و شرایط حال حاضر
– تمرین‌ها و بازتاب‌های تعاملی برای شخصی‌سازی کتاب کار
– استراتژی هایی برای ایجاد برنامه های سلامتی برای زندگی شخصی و حرفه ای و یا پیشنهاداتی برای سبک زندگی.

انتظار میرود یک کتاب کار تاب آوری بتواند به افراد آموزش دهد که چگونه از توانایی و دارایی های خود استفاده کنند یا با آگاهی از موضوعاتی مثل نوروپلاستیسیته، پیشگیری و بهبودی از شرایط مرتبط با استرس، و مقابله با چالش های زندگی با انعطاف پذیری و ظرفیت بیشتری استفاده کنند

تاب آوری شناختی رفتاری کودکان ( کتاب کار) به فرزند شما کمک خواهد کرد که چگونه با احساسات خود “دوست شود”، روی جه چیزهایی در زندگی تمرکز کند که موجب خوشحالی و شادمانی او باشد 

کتاب کار تاب آوری شناختی رفتاری کودکان کمک میکند که کودکان موضوعات واقعا مهم زندگی خود را یافته و بر آنها متمرکز شوند به کمک این کتاب در نهایت، فرزند شما متوجه خواهد شد که چگونه کمک به دیگران می تواند باعث شود که آنها احساس خوبی نسبت به خود هم داشته باشند، بنابراین می توانند از احساساتی مانند غم، ترس و خشم فراتر روند.

تاب آوری می تواند به بچه ها کمک کند که قوی بمانند و از تأثیرات منفی استرس در امان بمانند

 

تاب آوری شناختی رفتاری کودکان کتاب کاری برای تقویت تاب آوری کودکان است این کتاب برای کودکان فعالیت‌های جذابی را ارائه می‌دهد که مبتنی بر درمان شناختی رفتاری مبتنی بر شواهد (CBT) و روان‌شناسی مثبت است

 

 

تاب آوری شناختی رفتاری کودکان ( کتاب کار)


 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.