تاب آوری ساری

0

تاب آوری ساری به همت اداره آموزش و پرورش ناحیه دو ساری  دوره آموزشی  تاب آوری در محل سالن اجتماعات این اداره  ویژه مشاوران و روانشناسان برگزار گردید مشاوران و روانشناسان شاغل در وزارت آموزش و پرورش از جمله کسانی هستند که در صف اول تعامل با مسایل و مشکلات کودکان و نوجوانان هستند از این رو  آشنایی بیشتر و بهتر ایشان با تاب آوری روانشناختی هم برای ارایه خدمات بهتر  و هم به جهت بهره برداری شخصی بعنوان شاغلین در مشاغل و جلوگیری از فرسودگی شغلی میتواند از ضروریات بشمار آید

در این جلسه ریاست اداره امور مراقبت در برابر آسسب های اجتماعی دانش آموزان و اداره مشاوره استان مازندران هم همراه بودند معلمانی که تاب‌آوری را آموزش می‌دهند قادر هستند مسیر زندگی دانش‌آموزان را تغییر دهند. آموزش تاب‌آوری در کلاس آسان نیست، اما بسیار مهم است. آموزش تاب‌آوری فراتر از حفظ کردن، محاسبه و سایر روش‌های یادگیری سنتی است زیرا نیاز به تعامل دائمی دارد. تاب‌آوری در مورد فرآیند تبدیل شدن است که کودکان پس از ایجاد باوری استوار در مورد جایگاه خود در جهان، آن را درک می‌کنند. وقتی دانش‌آموزان باور کنند که شایستگی و توانایی غلبه بر چالش‌ها را دارند، تاب‌آور می‌شوند. اما معلمان چگونه این باور را در کلاس درس آموزش می‌دهند؟

دوران کودکی بسیاری از ایده‌ها و عادات اصلی ما را شکل می‌دهد. هر تعامل یا رابطه‌ای بر ما تأثیر می‌گذارد، از جمله پویایی بین والدین، بستگان نزدیک، خواهر و برادر و معلمان. نحوه واکنش عاطفی دانش‌آموزان به یک موقعیت ممکن است یادگاری از تجربیات دوران کودکی باشد. به همین دلیل، سناریوهای آسیب‌زا در دوران کودکی می‌توانند عواقب بزرگی در بزرگسالی داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما

فرهنگ نیز بر شکل‌گیری تاب‌آوری در کودکان تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این، هنجارها و ساختارهای اجتماعی، پارامترهای خاصی را تعریف می‌کنند که پتانسیل کودک را برای رفاه، موفقیت و شادی به حداکثر یا به حداقل می‌رسانند.
شبکه‌های خانوادگی در هم تنیده می‌توانند به عنوان یک حائل در برابر شرایط اجتماعی نامطلوب عمل کنند و کودکان را محافظت نمایند. پیوندهای خانوادگی استحکام و تاب‌آوری افراد را تقویت می‌کند.

 

تاب آوری ساری تاب آوری ساریهم چنین عصر روز ششم اسفند  با حضور علاقه مندان و مدعوین و مسئولین محلی سمیناری  با موضوعیت ( تاب آوری ) برگزار شد .این مراسم  به همت اداره کل امور اجتماعی استانداری مازندران ، اداره کل آموزش و پرورش استان و  به میزبانی جمعیت هلال احمر و با مدیریت اجرایی سازمان مردم نهاد  خورشید زندگی طبرستان برگزار گردید .

تاب آوری ساری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.