تاب آوری جامعه محلی

خانه تاب آوری ایران

0

تاب آوری جامعه محلی 

۲۴و۲۵ بهمن ماه  به همت اداره کل امور اجتماعی استانداری و خانه سازمانهای مردم نهاد استان کرمانشاه  این دوره آموزشی با مشارکت اعضای سازمانهای مردم نهاد برگزار شد .

تاب آوری جامعه محلی جامعه محلی به گروهی از افراد که در یک منطقه زندگی می‌کنند و ویژگی‌ها و ارزش‌های مشترکی دارند، اشاره دارد.تاب آوری جامعه محلی جامعه محلی به گروهی از افراد که در یک منطقه زندگی می‌کنند و ویژگی‌ها و ارزش‌های مشترکی دارند، اشاره دارد.

پیشنهاد ما به شما

هر کدام از ما انسانها چه ساکن شهر باشیم و یا روستا، اعضای یک جامعه محلی محسوب می شویم و هر جامعه محلی بخشی از جامعه ملی محسوب می شود. در مباحث مرتبط با توسعه پایدار تاکید فراوانی به مشارکت جوامع محلی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی شده است تا حدی که توسعه یک ملت بدون مشارکت و توسعه در سطح جوامع محلی شکست خورده قلمداد می شود. بنابراین هر کدام از ما به عنوان عضوی از یک جامعه محلی نقش مهمی در توسعه و یا عدم توسعه جامعه محلی مان ایفا می کنیم. شاید در یک نگاه سطحی و اجمالی چنین ادعایی دور از ذهن باشد اما بیایید با دیدی تحلیل گرانه به این مساله بیاندیشیم.

یک تعریف ساده از جامعه محلی، گروهی از مردم است که در یک محل زندگی می کنند و دارای وجوه مشترکی می باشند.

وجوه مشترک می تواند شامل ارزشها، سنتها، هویت، پیوندها، احساس تعلق به محل زندگی و حتی الگوهای رفتاری خاص باشد. یک جامعه محلی، دارای حوزه جغرافیایی مشخصی می باشد، بعضا افراد در آن محدوده جغرافیایی همدیگر را می شناسند (مخصوصا در روستاها)، نیازهای کمابیش مشترکی دارند و از منابع به نسبت مشترکی بهره می برند.

جامعه محلی به گروهی از افراد که در یک منطقه زندگی می‌کنند و ویژگی‌ها و ارزش‌های مشترکی دارند، اشاره دارد. این جوامع محلی معمولاً برای فعالیت‌های گروهی و ترویج فعالیت‌های اجتماعی یا فرهنگی به هم می‌آیند. به عنوان مثال، مرکز اجتماعات محلی یک فضای عمومی است که افراد جامعه برای تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های گروهی به آنجا مراجعه می‌کنند

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.