اولین جلسه روی ماه کتاب در سال جاری نیز برگزار شد

0

اولین جلسه روی ماه کتاب در سال جاری نیز برگزار شد

در این جلسه که  به روال گذشته در کتاب شهر کرمانشاه ( پنجمین کتابفروشی بزرگ کشور) برگزار گردید

علاقه مندان به دیدن روی ماه کتاب سخت رویی روانشناختی ( بهره گیری از شرایط استرس زا در جهت رشد تاب آوری) اثر دکتر سالواتور مدی رفتند

این کتاب در سال گذشته وبه همت انتشارات روان و با ترجمه سرکار خانم حمیده السادت سیاهپوشها در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است

روی ماه کتاب نام جلساتی  ترویجی برای حمایت از کتابهای حوزه تاب آوری است .

 

اولین جلسه روی ماه کتاب در سال جاری نیز برگزار شد اولین جلسه روی ماه کتاب در سال جاری نیز برگزار شد در این جلسه که  به روال گذشته در کتاب شهر کرمانشاه ( پنجمین کتابفروشی بزرگ کشور) برگزار گردیدسخت رویی روانشناختی یک خصوصیت شخصیتی است که شامل سه ویژگی اصلی تعهد، مبارزه جویی، و حس کنترل می‌باشد. افرادی که دارای این ویژگی هستند، معمولاً در مقابل فشارهای روانی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند و احساس کنترل بیشتری بر زندگی خود دارند. این ویژگی از سال 1979 توسط سوزان کوباسا معرفی شد و تحقیقات نشان داده است که افراد با سخت رویی روانشناختی می‌توانند در مقابل فشارهای زندگی بهتر مقاومت کنند و حتی ممکن است زندگی آن‌ها را بهبود بخشد. این ویژگی شامل مولفه‌های شناختی، رفتاری، و هیجانی است که نقش مهمی در تعیین سطح سخت رویی یک فرد دارد.

سرسختی و امید به زندگی
افراد سرسخت با وجود پیشامدهای ناگوار به رویارویی موفق و کارآمد در برابر تنش ها امیدوارند، از توانایی یافتن معنی در تجارب آشفته ساز برخوردارند و به نقش خود به عنوان فرد ارزنده و مهم باور دارند و از آنجا که لازمه داشتن شخصیت سرسخت (تعهد، کنترل و مبارزه جویی) داشتن سلامت روانی است و کسی که از سلامت روانی برخوردار نباشد، در برابر رویدادهای زندگی دچار ناامیدی و افسردگی می شود، می توان گفت که این دو متغیر(سرسختی و امید) لازم و ملزوم یکدیگرند.

تا انسان امیدوار نباشد، نمی تواند موقعیت های مثبت یا منفی زندگی که نیاز به سازگاری و تطابق دارند را ایجاد کند. امیدواری باعث پرورش دیدی خوش بینانه نسبت به زندگی می شود، فشار زا بودن وقایع را کاهش می دهد و به زندگی معنا و هدف می بخشد.

فردی که دارای شخصیت امیدوار و سرسخت است، بر این باور است که تجربیات و حوادث را می توان پیش بینی و کنترل کرد، بنابراین با تقویت انعطاف پذیری، حتی رویدادهای بسیار ناهماهنگ را هماهنگ می کند و آنها را مورد ارزشیابی قرار می دهد(نادری و حسینی، ۱۳۸۹).

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.