آموزش تاب آوری برای ۵۰۰۰ نفر از مددکاران اجتماعی برگزارشد

9

آموزش تاب آوری برای ۵۰۰۰ نفر از پرسنل سازمان بهزیستی کشور برگزارشد و کلیه مددکاران اجتماعی ، روانشناسان و مشاوران شاغل در اورژانس اجتماعی در این دوره آموزشی شرکت کردند  شرکت کنندگان  پس از حضور در آزمون پایانی از امتیار باز آموزی  این دوره کشوری برخوردار شدند

علاقه مندان میتوانند با کلیک بر تصویر محتوی آموزشی مربوطه را دریافت نمایند

تاب آوری اجتماعی را میتوان ظرفیت تبدیل و تحول، تطبیق و سازگاری و توان مقابله با تنش و بحرانهای اجتماعی نامید. دوره آموزشی تاب آوری اجتماعی برای کارشناسان اورزانس اجتماعی  به همت دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد

تاب آوری اجتماعی را میتوان ظرفیت تبدیل و تحول، تطبیق و سازگاری و توان مقابله با تنش و بحرانهای اجتماعی نامید.

تاب آوری اجتماعی از ظرفیت و توانایی خاصی در افراد و گروهها، خانواده و جوامع صحبت میکند که عمدتا یادگیری و سازگاری در تغییرات تحمیل شده، و همچنین قدرت تطبیق با شرایط و متقضیات را در بر خواهد داشت؛

این به ساده ترین معنا برخورداری از آغازی همیشگی است. احیای مهربانی، توسعه سازگاری، قدرت مبتنی بر انعطاف، سرمایه و سازندگی اجتماعی را تقویت میکند وهمزمان موجب و دستاورد تاب آوری است.

زمانی که جامعه ای با نیازهای تازه، خطرات و یا تهدیدات مواجه میشود دچار درهم شکستگی و بحران خواهد شد.از این رو بسیاری از متون بازگشت سریع به شرایط قبل از بحران را تاب آوری نامیده اند.

و براین اساس مطالعات تاب آوری ماموریت اصلی خود را برگشت پذیری در سریع ترین زمان ممکن، و با حداقل آشفتگی و حفظ شایستگی میداند.

توسعه تاب آوری باعث میشود که امداد و حمایت های اجتماعی به هنگام و هماهنگ، فراگیر و جامع درحد بهینه اعمال گردد.

آموزش تاب آوری برای پرسنل اورژانس اجتماعی که از جمله مشاغل عملیاتی سخت و پر استرس هم برای برخورداری مخاطبین و هم برای خود مددکاران اجتماعی از ضروریات است .

نکته جالب توجه این است که تاب آوری قبل، در حین و بعد از وقوع  بحرانهای اجتماعی موضوعیت دارد. بنابراین طرح مساله ای به نام تقدم و تاخر تاب آوری و بحران  جایز نیست، چراکه تاب آوری در برگشت پذیری، مداخلات و پیشگیری کارساز است.

تاب آوری در بحرانهای اجتماعی نقش عمده ای ایفا میکند و شناخته شده ترین عاملی که با تاب آوری اجتماعی رابطه معکوس دارد آسیب پذیری اجتماعی است، لذا در هر سامانه ی اجتماعی برای مواجه شدن با تغییرات و تهدیدات بایستی تمهیداتی لحاظ گردد که بتواند به نحو بهینه مواجهه و مقابله کند.روانشناسی تاب آوری به هرحال ناظر بر فرآیندهای روانی اجتماعی است که میتواند شامل تعامل کودک باخانواده، همسالان، محیط های آموزشی و سایر بزرگسالان خارج از خانه باشد.

تاب آوری اجتماعی چیست ؟ محمدرضامقدسی ایران پاک

 

آموزش تاب آوری برای ۵۰۰۰ نفر از مددکاران اجتماعی برگزارشد

9 نظرات
  1. مهناز حیات می گوید

    به نظرم خوب میباشد

  2. رویاشهسواری می گوید

    مطالب دراین مورد قطعا بسیار کمک کننده خواهدبود

  3. محبوبه داورانی اصل می گوید

    سلام واحترام. بسیارخوشحالیم که دوره آموزشی برای کل کشور گذاشته می شود

  4. امیر می گوید

    تاب آوری امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز کشور است

  5. خدیجه همتیان می گوید

    سلام.

  6. مریم امینی می گوید

    با عرض سلام و تشکر از زحمات شما
    جناب دکتر این دوره برای کلیه مشاورین روانشناسان و کارشناسان اورژانس ضروری و بخاطر فرسایش کاری بالای همکاران نیاز به برگزاری این دوره بسیار مشهود است .

  7. عاطفه محسنی نسب می گوید

    سلام وقت تون بخیر. من موافقم با آموزشهای شما دوست دارم اطلاعاتم بالا بره

  8. عاطفه محسنی نسب می گوید

    با سلام و وقت بخیر خیلی عالیه ومن دوست دارم اطلاعاتم بالا بره و امیدوارم بتونم از بهترین فرصتهام استفاده کنم

  9. راضیه حسیوند می گوید

    سلام ممنون از آموزش خوبتون فقط خواهشا خلاصه تر بیان کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.