آموزش تاب آوری ایدز

ویژه مددکاران ،مشاوران و روانشناسان در حوزه (HIV)

0

آموزش تاب آوری ایدز  اولین کارگاه کشوری تاب آوری  ویژه مددکاران ،مشاوران و روانشناسان در حوزه (HIV) در تهران برگزار خواهد شد.اولین دوره آموزشی تاب آوری

ویروسی است که باعث ایدز می شود

این ویروس به سیستم ایمنی بدن شما آسیب می رساند و ابتلای شما به بیماری را آسان تر می کند. HIV در طی رابطه جنسی انتقال می یابد، با این حال کاندوم می تواند به محافظت از شما در برابر ابتلا به آن کمک کند.HIV عفونتی است که می تواند منجر به ایدز شود.

HIV مخفف ویروس نقص ایمنی انسان است. این ویروس سلول های خاصی از سیستم ایمنی بدن را نابود می کند (سلولهایی که مسئول دفاع از بدن در برابر بیماری ها هستند؛ سلولهایی که به شما در حفظ سلامتی کمک می کنند). وقتی HIV به سیستم ایمنی بدن شما آسیب برساند ، ابتلا به بیماری راحت تر می شود و حتی ممکن است فرد مبتلا به HIV در اثر عفونت هایی بمیرد که بدن افراد غیرمبتلا می تواند با آنها مقابله کند.

حدود 1.1 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به HIV هستند و سالانه بیش از 38،000 عفونت جدید رخ می دهد. اکثر مبتلایان به ویروس HIV سالها علائمی ندارند و کاملاً احساس سلامت می کنند، بنابراین حتی ممکن است ندانند که مبتلا به آن هستند.

هنگامی که فرد به HIV مبتلا شود، برای باقی عمر ویروس در بدنش می ماند. هیچ درمانی برای HIV وجود ندارد، با این حال داروها می توانند به سالم ماندن فرد مبتلا کمک کنند. داروی HIV احتمال ابتلای افراد دیگر به ویروس را کاهش می دهد یا حتی متوقف می کند. مطالعات نشان می دهد که استفاده از درمانهای HIV می تواند میزان HIV را در خون فرد مبتلا کاهش دهد به طوری که حتی ممکن است در آزمایش قابل مشاهده نشود – وقتی این حالت اتفاق بیافتد فرد مبتلا نمی تواند دیگر HIV را از طریق رابطه جنسی منتقل کند.

آموزش تاب آوری ایدز به همت انجمن احیا و با تدریس دکتر محمدرضا مقدسی خواهد بود .

آموزش تاب آوری ایدز با تدریس دکتر محمدرضا مقدسی در انجمن احیا برگزار شد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.